Project Pakistan Lahore

Onze Gemeente wil ook trouw zijn aan het Bijbelse principe: Help de armen en weduwen, zoals bijv. staat in Jacobus 1 : 27 – “Zuivere en onbevlekte godsdienst voor God, de Vader, is: omzien naar wezen en weduwen in hun druk en zichzelf onbesmet van de wereld bewaren.”

Het project waar wij aan deelnemen is een project voor weeskinderen en armen in Lahore, een grote stad in Pakistan. Het gaat met name om kinderen die geen ouders meer hebben of door armoede verstoten zijn door ze bij familie onder te brengen die het al niet breed heeft. De kinderen hebben dan wel een slaapplek maar komen eigenlijk in alles tekort en krijgen ook geen onderwijs. Daarom hebben ze behoefte aan fatsoenlijk eten en liefde en aandacht, en het horen over Jezus Christus.

Pakistan is een Islamitische staat waar veel mensen in armoede leven, ook veel moslims. Het overheidsbeleid is extra nadelig voor Christenen t.o.v. alle maatschappelijke zaken. Bedrijven nemen geen Christenen aan, waardoor de bevolking op ondernemingen uit Amerika en China aangewezen zijn, die hen uitbuiten voor een hongerloon.
Waarom een project in deze stad zult u zich afvragen? Zo ver van huis? Omdat we gelukkig in een land leven waar iedereen nog aan goed eten en onderdak kan komen, ligt de focus op buitenland. En omdat we hier betrouwbare connecties hebben waardoor het zeker is dat het geld ook echt daar terecht komt waar het moet zijn, en niet aan de strijkstok van directeuren blijft hangen. We willen alleen de armen helpen.

Het project wordt in hoofdzaak gerund door een jonge pastor die een kerkruimte aan huis heeft. Hoewel hij zelf met zijn eigen gezin én zijn ouderlijk gezin in een veel te kleine ruimte moet leven. Maar in die cultuur is dat niet ongewoon. Deze pastor leeft met heel zijn hart voor de Heer en had altijd al het verlangen om de verwaarloosde kinderen die in- en rondom zijn eigen buurt leven, een beter leven te bieden en het evangelie bij te brengen.

Hij wil ze tot discipelen maken zegt hij, dat is zijn droom. Zelf heeft hij geen geld, maar stelt zijn kerkruimte beschikbaar en wil al het werk ervoor doen. Hij krijgt hulp van kerkleden en vrienden. Een nieuw tehuis kan hen helaas niet geboden worden, maar dit is een gezegend begin.

Op Facebook is het te bekijken via:  https://www.facebook.com/groups/5166727536735296

Met dit project steunen we twee doelen:

Het helpen van de armen, weduwen en wezen (voor zover in ons vermogen ligt) en een stukje zendingswerk, namelijk: evangelisatie aan deze kinderen en armen. Andere evangelisatie is daar niet mogelijk! Christelijke promotie is verboden op straffe van gevangenschap, marteling of dood. Gelukkig ervaart men er ook een stuk bescherming van God.

Wij bidden dat dit project tot Gods Eer mag zijn en we houden u op de hoogte met beelden van de acties: maaltijdverstrekking en kinderdienst. Voor vragen hierover of een evt. donatie kunt u een mailtje sturen.

Een gezegend 2024 toegewenst door de Christengemeente Immanuel